هل التجاره الالكترونيه تقدر تحقق معادله الاستقرار المادى لتكوين اسره وفتح 🏡

أهلا بك في عارف أونلاينتصنيف: البيع على أمازونهل التجاره الالكترونيه تقدر تحقق معادله الاستقرار المادى لتكوين اسره وفتح 🏡
bassem asked 4 سنوات ago

الاول السلام عليكم عليك يا استاذى وعلى كل الى الناس المحترمه وباختصار شديد هل التجاره على امازون ممكن تكون هى شغلى الرئيسى والوحيد مع العلم انى انا ظابط ملاحه بحرى وكنت بشتغل على سبلاى خدمات بترول ولكن للاسف اصيبت بحادث على المركب والحمد الله ولكن انا الان فى مفترق الطرق هل اعود لهذا العمل الشاق الغير مستقر ولا ابدا فى الشغل على امازون واهتم بى واكبره واسف على الاطاله لكن اود ان اعرف ما هو السبب الحقيقي فى دعمك واهتمامك بينا على الرغم ان لم يوجد مقابل مادى بل بالعكس هو حمل وضغط عليك ولم يوجد استفاده هل حقا انت رجل تحب الناس فى الله دون اى مقابل فقط من اجل الخير وشكرا ليك تحياتى وتقديرى اليك 

شارك الفائدة مع أصدقائك
1 Answers
شادي فريق العمل answered 4 سنوات ago

و عليكم السلام ورحمة الله وبركاته استاذ باسم. شكرا جزيلا على سؤالك الهام.
و الف سلامة عليك و يارب دايما في احسن صحة و حال.
الاعتماد على مشروع انترنت في حد ذاته و تنميته مع الوقت طبعا بإذن الله يمكنك الاعتماد عليه.
هو ببساطة زي أي مشروع على الأرض من حيث الاعتمادية، مع إزالة كل عوائق المشاريع العادية و إجراءاتها و تفاصيلها الغير مفيدة.
و إنك تعمل أمازون قناة من قنوات البيع في مشروعك ده شئ مهم جدا، لكن انك تعتمد عليه كأساس مشروعك فا ده لا انصح بيه، و عملت فيديو قريب في الموضوع ده.
لإن اساس مشروعك لازم يكون على موقعك الخاص، و اي حاجة تانية تبقى بتخدم عليه مش العكس.
بالنسبة لمساعدتي للناس، فأنا بصراحة بدأت لإني ماكنتش مبسوط بالمستوى اللي وصلناله كشباب من انعدام الطموح و التواكل دايما على الغير.
و غيرتي على شبابنا العربي بشكل عام لما باشوف الشباب في امريكا و حتت تانية بيسعوا ورا أحلامهم و بيعملوا براندات ضخمة من الصفر تقريبا.
و بما اني دراستي و شغلي و شغفي كله مشاريع الإنترنت فكان لازم استعين بالله و اعمل اللي حضرتك شايفه النهارده. و الحمد لله ربنا بيوفقني.
عارف أونلاين كلها مجانا و عارف اكاديمي فيها العضوية البرونزية مجانية لكل الناس اللي بتبدأ في المجال.
بالنسبة للناس اللي محتاجين تفرغ شبه كامل وقت مساعدتهم، وفرت خدمات مدفوعة من خلال عارف اكاديمي بجانب العضويات المدفوعة. لكن الناس اللي تقدر تستفيد من المحتوى المجاني و المنتديات فا كلها متاحة للمنفعة العامة. 
بالتوفيق دائما ان شاء الله.